Societatea civilă îi transmite premierului Nicolae Ciucă, care vizitează joi județul Alba, să treacă de la vorbe la fapte în privința a trei proiecte de infrastructură considerate vitale pentru zona Apusenilor.
Societatea civilă îi transmite premierului Nicolae Ciucă, care vizitează joi județul Alba, să treacă de la vorbe la fapte în privința a trei proiecte de infrastructură considerate vitale pentru zona Apusenilor
“Am venit astăzi în Ţara Moţilor pentru a transmite mesajul ferm al Guvernului de susţinere a planurilor de dezvoltare ale acestei zone, prin investiţii şi locuri de muncă. Am fost la CUPRU MIN, la Abrud, am discutat cu managementul companiei, cel mai mare angajator din zonă, despre proiectele de retehnologizare şi modernizare. Aceste investiţii vor menţine în zona de profit compania şi vor oferi perspective concrete de dezvoltare şi ocupare a forţei de muncă, prin valorificarea oportunităţilor de exploatare şi prelucrare a minereurilor neferoase din zonă”, a scris Ciucă pe Facebook, citat de Agerpres.
Premierul Ciucă, în Apuseni. Metro Urban Cluj: “Susțineți nu doar prin promisiuni proiectul Hidrocentralei Tarnița-Lăpuștești, barajul de la Mihăileni și modernizarea drumurilor moților”
“Bine ați venit în Munții Apuseni, Țara Moților, dle. Nicolae Ciucă! Susțineți nu doar prin promisiuni proiectul Hidrocentralei Tarnița-Lăpuștești, barajul de la Mihăileni și modernizarea drumurilor moților DN 74, DN 75 și DN 1R Transursoaia”, i-au transmis premierului cei de la Asociația Metro Urban Cluj
Reprezentanții asociației susțin că vizita premierului Nicolae Ciucă în Munții Apuseni este bine venită, dar consideră că este și momentul unei discuții aplicate pe trei proiecte vitale pentru zona Munților Apuseni – proiectul Hidrocentralei Tarnița-Lăpuștești, barajul de la Mihăileni și drumurile moților DN 74, DN 75 și DN 1R „Transursoaia”, uitate în sertarele tuturor guvernelor ultimilor ani.
“Finalizarea Barajului de la Mihaileni, finanțarea proiectului Hidrocentralei Tarnița-Lăpuștești și modernizarea infrastructurii din Țara Moților trebuie prioritizate de către prim-ministrul Nicolae Ciucă și coaliția de guvernare PSD – PNL – UDMR, în contextul în care se preconizează că vom avea o criză energetică mai gravă decât cele din anii ’70 dar și în contextul secetei care a lovit țara noastră în ultima lună și a estimărilor meteorologice pe următorii ani.
Hidrocentrala cu acumulare prin pompaj de la Tarnița-Lăpuștești – obiectiv de interes național, având în vedere rolul de echilibrare în Sistemul Energetic Național și rolul său strategic în securitatea energetică și siguranța națională”, a transmis Metro Urban Cluj.
„Proiectul Hidrocentralei cu acumulare prin pompaj de la Tarnița-Lăpuștești este extrem de important pentru aportul pe care îl va aduce la echilibrarea sistemului energetic național cât și pentru dezvoltarea economică a zonei montane a județului Cluj din Munții Apuseni, aproximativ 4.000 de locuri de muncă fiind preconizate a fi create Concret, care este strategia cabinetului pe care în conduceți pentru revigorarea proiectului Hidrocentralei cu acumulare prin pompaj de la Tarnița-Lăpuștești?”, a declarat Mihai Curteanu, președintele Metro Urban Cluj.
Barajul de la Mihăileni ar urma să aibă un rol multiplu: regularizarea debitelor Crișului Alb, asigurarea necesarului de apă pentru populație din zona Țării Zarandului, producerea de energie electrică și apărarea împotriva inundațiilor pentru un sector întins al râului Crișului Alb (amonte), respectiv Mihăileni-Gurahonț.
„Finalizarea lucrărilor de execuție la barajul de la Mihăileni este vitală. Din 1989 s-a înaintat cu viteza melcului, pentru că toate partidele de guvernământ au subfinanțat proiectul. Finalizarea barajului de la Mihăileni a fost și este un joc de-a alba – neagră pentru guvernanți. Când veți finanța integral finalizarea proiectului, având în vedere că sumele necesare nu sunt considerabile, în raport cu alte invesiții regionale?”, îl întreabă pe premier Horia Nasra, membru al Metro Urban Cluj.
“Viitorul economic și social al Munților Apuseni este și turismul, potențialul zonei nefiind valorificat la adevărata valoarea de niciun guvern post revoluționar. Evident, pentru dezvoltarea turismului în Apuseni, calitatea infrastructurii lasă de dorit, drumurile moților – DN 74, DN 75 și DN 1R „Transursoaia” fiind doar anual cârpite”, consideră reprzentanții asociației.
„Drumurile moților, drumuri naționale de altfel, DN75, DN74 și DN 1R numit și „Transursoaia” sunt într-o stare deplorabilă, adevărate cimitire de mașini pentru moții care tranzitează zilnic zona dar și un impediment pentru dezvoltarea turismului în zonă. Cârpelile din ultimii zece ani, nici măcar nu au ținut pasul cu nivelul de degradare produs după fiecare iarnă sau inundație mai serioasă. Când veți moderniza de la A la Z rețeaua rutieră de drumuri naționale din Munții Apuseni, nu reabilitate din cinci în cinci metri, nu cârpeală care să țină o iarnă?”, este mesajul transmis de Vladimir Dan, membru Metro Urban Cluj, premierului Ciucă.