Dan Petrescu (55 de ani) este preocupat să plece din Gruia, iar destinația probabilă este Arabia Saudită sau Qatar. Antrenorul echipei CFR Cluj mai este legat prin contract încă un an de Cluj, însă și patronul Nelu Varga își dorește despărțirea.
Dan Petrescu și Ioan Varga negociau acum două luni pentru prelungirea colaborării, dar au ajuns acum la punctul despărțirii. Rezultatele slabe și problemele economice ale clubului au determinat ca niciuna dintre părți să nu mai dorească continuarea.
Apropiații antrenorului povestesc că el negociază deja pentru a pleca din România. Există un interes concret din Arabia Saudită și Qatar, fiind cele mai probabile destinații în acest moment. Dan a mai fost în Qatar, la Al Arabi, în 2014, și a rămas acolo doar șase luni, între iulie și decembrie.
Recent, el a vorbit în conferințele de presă despre posibilitatea de a pleca de la Cluj. A invocat faptul că mai are încă un an de contract valabil și a explicat astfel că nu poate demisiona simplu, deoarece este încă legat de club.
Despărțirea nu ar fi o problemă, deoarece nici proprietarul CFR-ului, Ioan Varga, nu mai dorește să continue alături de Petrescu. Varga anunțase într-un moment că i-a oferit antrenorului prelungirea contractului până în 2028, dar acea idee a apărut când echipa era calificată în primăvara europeană și era considerată favorită la câștigarea campionatului. Acum, ei au ieșit complet din cursa pentru titlu și sunt în pericol să rateze participarea în cupele europene, ceea ce ar reprezenta un dezastru economic.
Viitorul clubului este incert acum și depinde de ceea ce se va întâmpla la finalul sezonului și în startul stagiunii următoare. Există surse care susțin că societatea va apela din nou la insolvență, o procedură la care a mai recurs în trecut. CFR a încheiat procesul de reorganizare în 2017, când Varga a preluat pachetul majoritar de acțiuni de la Arpad Paszkany, a achitat datorii de șapte milioane de euro și a scos clubul din insolvență.
De atunci, rezultatele au fost excelente pe plan intern, cu câștigarea a cinci titluri, și bune în competițiile europene. Din punct de vedere economic, CFR s-a afundat continuu, ajungând la datorii de 30 de milioane de euro, conform valorii înregistrate în bilanțul din sfârșitul anului 2022.