Sebastian Ghiorghiu este unul dintre numeroșii „guru-influenceri” de pe Internet care vrea să te învețe cum să ajungi repede foarte bogat. În schimbul a sute sau mii de dolari te învață cum să faci milioane de dolari. De fapt, se vând doar iluzii.
În clipurile pe care le postează pe Internet, Sebastian pretinde că are mașini de vis și locuiește în case de lux. Mai spune că are doar 24 de ani, dar conduce o „agenție de marketing din șapte cifre”. Asta pentru a-ți câștiga încrederea și pentru a-ți dori să ajungi ca el.
După ce ți-a câștigat încrederea prin discursuri motivaționale sau prin clipuri scurte în care își prezintă „ideile de afaceri” urmează să plătești pentru a afla cum să ajungi bogat.
Românul care vinde iluzii de milioane $
Ghiorghiu este productiv, spune el, timp de 98% din fiecare zi. El crede în Dumnezeu. S-a născut într-o familie săracă care a emigrat din România și s-a îmbogățit pur și simplu pentru că așa a decis. Dacă el a putut să o facă, de ce nu poți și tu? încep jurnaliștii de la Vox un articol despre așa-zișii guru de pe rețelel de socializare care te învață cum să ai succes.
Mai jos aveți câteva din videoclipurile pe care Ghiorghiu le prezintă pe Youtube și în care el pretinde că te învață cum să faci 1,5 milioane de doalri în 17 minute.
„Dacă ești un tip de 20 de ani și nu ai un Lamborghini, ar trebui să te așezi și să ai o discuție serioasă cu tine însuți despre motivul pentru care nu ai un Lambo”, a spus el într-un podcast în ianuarie. „Este atât de incredibil de ușor și sunt atât de mulți bani acolo”.
Chiar există atât de mulți bani acolo, iar Ghiorghiu este doar unul dintre nenumărații influenceri online care se dedică să îi învețe pe alți bărbați cum să obțină succes.
Acești guru autoproclamați au adesea interese comune – mașini sport, ceasuri de mână, sporturi de luptă, diete stricte, emoji de rachetă, lungi discuții pe Twitter – dar tind să spun că ei câștigă milioanele în câteva modur. Pentru Ghiorghiu, a fost o combinație a tuturor celor mai comune surse de venit pentru această clasă de antreprenori autoproclamați: vânzarea de case și mașini, vânzarea de cursuri online, jocuri de noroc, marketing digital, reclame pe YouTube și, în mod crucial, drop shipping.