Marți se va anunța câștigătorul licitației pentru metroul de la Cluj. Previziunile pesimiste, că atribuirea va fi un eșec, par a se infirma. Avem desemnat un câștigător, iar sursele Media9 spun că acesta este asocierea Gülermak, Arcada, Alstom, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Sixense, EPC, Vertatel, TIAB, Total Business Land, DP Cons, Aqua Prociv, Prota Müheldislik, Yuksel, SC Logic IT, Danavi, SC Logic Consult. Stufoasă, pentru că sunt și multe lucrări de executat. A doua asociere, cea învinsă, era la fel de stufoasă: Dogus, Kontrolmatik, Sixense, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Inșaat, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik, Tekfen Inșaat, Tekfen Mühendislik, Pirotehnic OSD, Vertatel, Like Consulting. Valoarea totală actualizată a investiției, inclusiv TVA, este de 13,691 miliarde de lei. Din această valoare, construcția și montajul costă 9,276 miliarde de lei. Eșalonarea investiției urmează să se realizeze pe parcursul a opt ani. Proiectul Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).
Magistrala I de metrou Cluj va fi o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” (șină de cale ferată). Nota noastră, ca un reminder, este că doar nouă ar urma să se realizeze în prima fază.
Din studii reiese că, dacă metroul circulă la 90 de secunde (40 de trenuri pe oră, pe un sens), pot fi transportați maximum 21.600 de oameni pe oră, pe un sens. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate maximă de 540 locuri.
Interstațiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene, executate cu mașini de forat tuneluri, cu menținerea presiunii în front, tip TBM (tunnel boring machine).
Sistemul de siguranță și automatizare a traficului și trenurile de metrou sunt prevăzute cu tehnologie „fără mecanic” (driverless) ce corespunde gradului de automatizare GoA4 (ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord).
Sursa:https://media9.ro/metrou-la-cluj-marti-se-anunta-castigatorul-vi-l-spunem-noi-pe-surse/