Si asta nu o spunem noi, ci chiar Rijksdienst voor het Wegverkeer care este RAR-ul lor, autoritate a statului care atentioneaza din nou guvernantii referitor la evolutia parcului auto.Acestia spun ca in anul 2000 in Olanda se vindeau anual peste 597.000 de masini noi, iar varsta medie a parcului auto era atunci doar de 6.7 ani, acum la inceput de an 2023 acestia spun ca au fost vandute doar 322.000 de masini NOI, iar VARSTA PARCULUI AUTO din Olanda a ajuns acum la 11.2 ANI.Principalul vinovat este fara discutii MASINA ELECTRICA mult promovata de politicieni care au favorizat EV-ul cu taxe ZERO in detrimenul masinilor noi pe benzina si diesel, rezultatul fiind mult mai putine masini noi pe sosele, adica un parc auto imbatranit.In prezent in Olanda trebuie sa platesti taxa de prima inmatriculare si pentru masina electrica, taxa reintrodusa anul trecut pentru ca statul sa castige si mai mult din vanzarea de masini EV, iar modelele de generatie veche pe benzina si diesel sunt pastrate in continuare de soferi pentru ca stiu care sunt costurile reale ale unei masini electrice in timp.Olanda este prima tara din Europa care incepe sa sufere de sindromul Cuba, adica in 2035 vom vedea pe soselele lor masini diesel Euro 3 si Euro 4 in stare de functionare cu sutele de mii fara ca cele electrice sa fie majoritare.Aceeasi situatie incepe sa se observe si in Norvegia, taramul magic al masinii electrice din Europa care are cel mai vechi parc auto clasic dupa Italia din intreaga Europa! Acolo masinile Euro 6 diesel si pe benzina sunt aproape interzise publicului!Vanzarile din Olanda in 2022: Car sales in 2022 eventually stalled at 312,129 units, the smallest number in 55 years.
The pressure on the second-hand market has also led to higher prices, the average offer price of a second-hand car rose from 21,221 euros to 23,478 euros.