Horațiu Cosma, fost secretar de stat la Transporturi, acuză Ministerul Transporturilor și CNAIR că nu reușesc după aproape doi ani să rezolve problema alunecării de teren de la Nădășelu, de pe Autostrada Transilvania.
Horațiu Cosma secretar de stat în mandatul lui Cătălin Drulă la Transporturi Sursa Foto Google
În 2021, lotul Nădășelu – Mihăești – Zimbor (30 km) a fost inclus în PNRR și a devenit cel mai „avansat” șantier. Cu toată mobilizarea constructorului UMB, termenul a fost prelungit până în 2025, deși în 2022 se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023.
Cosma a mai acuzat faptul că s-a pierdut timp din cauza CNAIR, care a avut nevoie de un an doar pentru a a-și da seama că trebuie să scoată din contract lucrările de la Nădășelu și Topa Mică. Asta înseamnă relicitarea lucrării, desemnarea unui nou constructor și eventuale contestații. Adică timp pierdut.
Potrivit CNAIR, stadiul fizic pe lotul UMB Nădășelu – Zimbor este de aproximativ 55%. Scoaterea din contract a zonelor cu probleme de la Nădășelu și Topa Mică se va face pentru că valoarea lucrărilor nu poate fi acoperită din rezervele de implementare, prin act adițional fiind adăugate oricum 235 de milioane (1.390.614 milioane lei fără TVA prin actul adițional nr.1 s-a majorat valoarea de contract cu 235.332.399.06 lei – rezerve de implementare pentru ajustare), potrivit raportului oficial CNAIR.
Asociația Pro Infrastructură a transmis, luna trecută, că lotul Nădășelu – Zimbor a trecut de la categoria „circulăm în 2024, poate chiar din 2023” în urmă cu 12 luni la „mai vorbim prin 2025”.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata