Gianfranco Salvatori, istoric de artă, afirmă cu certitudine că celebrul tablou ”Mona Lisa” a fost pictat de Michelangelo, nu de Leonardo da Vinci, așa cum s-a crezut până acum. Argumentele sale sunt prezentate în cartea recent publicată, intitulată ”Leonardo, no : Michelangelo, si !”, în care dezvăluie că cei doi artiști au pus la cale o înșelăciune care avea să schimbe lumea artei.
Dovada susținerii lui Salvatori se găsește într-o confesiune scrisă de mână, ascunsă în Biblioteca Națională a Franței. În această mărturie, Da Vinci însuși povestește cum, într-o seară petrecută într-un bar din Florența, el și Michelangelo, fiind amândoi sub influența alcoolului, au făcut un pariu. Da Vinci, câștigător, l-a rugat pe Michelangelo să picteze un tablou, iar acesta a acceptat. Totul a fost orchestrat astfel încât opera să fie atribuită lui Da Vinci.
Pictura, cunoscută acum ca și ”Mona Lisa”, a fost realizată de Michelangelo, iar în finalul procesului, asistentul lui Da Vinci, Gian Giacomo Caprotti, a fost pictat în tablou, deghizat în haine de femeie.
După această întâmplare, cei doi artiști și-au urmat căile separate, cu Michelangelo plecând la Roma pentru a sculpta mormântul papei Iulius al II-lea, iar Da Vinci la Milano. Salvatori afirmă că da Vinci a recunoscut adevărul într-un carnețel, dar a ales să-l ascundă din gelozie când regele Francis I l-a lăudat pe Michelangelo pentru frumusețea tabloului.
Descoperirea lui Salvatori a fost întărită de analiza unei fotografii macro a tabloului, care a relevat literele MBDRMF, inițialele propoziției “Michelangelo Buonarroti Di Roma Me Fecit” (Michelangelo Buonarroti, la Roma, m-a creat). Aceste dovezi, alături de mărturia lui Da Vinci, aduc o nouă perspectivă asupra originii celebrei opere de artă.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata