Calea ferată Oravița – Anina, inaugurată în decembrie 1863, reprezintă prima cale ferată montană din România.
Amplasată în Munții Banatului, zona vestică, a fost o realizare tehnică dificilă, străbătând o regiune muntoasă cu diferențe de nivel de 340 de metri.
Cu 14 tuneluri și 9 viaducte, această linie ferată a fost inspirată de modelul austriac Semmering-Mürzuschlag, construit cu un deceniu înainte.
Similaritățile între cele două includ numărul identic de tuneluri și viaducte, precum și diferența de nivel pe traseu.
Cu participarea localnicilor și a specialiștilor pietrari din Friuli, nordul Italiei, construcția a fost supervizată de inginerii Anton Rappos și Karl Dülnig, după planurile arhitecților Karl Maniel și Johann L. Dollhoff Dier.
Astăzi, Calea ferată Oravița – Anina este parte integrantă a patrimoniului european și mondial al omenirii, cunoscută și sub numele de “Semmeringul bănățean”.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata