Ministerul Transporturilor propune o legislație ce ar închide serviciile de transport alternativ în România, susținând uniformizarea cu taximetria. ONG-uri reprezentând Uber, Bolt și Glovo critică propunerea, menționând pierderea avantajelor tehnologice și transparenței. Guvernul argumentează că trebuie să existe condiții legale și responsabilități egale pentru toți prestatorii de servicii. Propunerile vizează siguranța crescută a clienților, un mediu concurențial corect și echitate în taxe și asigurări. Situația actuală prezintă dezechilibre, cum ar fi diferențe în asigurările obligatorii și rulajul nefiscalizat în contractele de comodat.
Coaliția pentru Economia Digitală, reprezentând Bolt, Uber, Glovo, Bringo, Tazz și Lime, contestă propunerile legislative care ar impune șoferilor de transport alternativ să devină operatori de transport, eliminând contractele de comodat și închiriere. ONG-ul subliniază că transportul alternativ oferă transparență totală, iar pasagerii cunosc detalii precum rută, șofer, mașină și număr de înmatriculare. Argumentează că, deși reglementate diferit, ambele servicii, atât transportul alternativ, cât și taximetria, sunt strict controlate. Coaliția susține necesitatea competiției libere pe piață și evidențiază transparența și accesul autorităților la informații în cazul transportului alternativ.
Sursa foto Google