În cea mai mare piață a mașinilor electrice din lume, o competiție acerbă a început să se desfășoare, potrivit CNN. Producătorii din China se află într-o situație critică și mulți dintre ei riscă să nu mai reziste pe termen lung.
Producătorii de mașini electrice din China se confruntă cu o competiție acerbă, alimentată de un surplus uriaș și de scăderea interesului pentru astfel de vehicule în alte piețe. Mulți dintre acești producători riscă să nu mai reziste pe termen lung, avertizează experții.
Chiar și oficialii chinezi au admis că producătorii de mașini electrice se confruntă cu o perioadă dificilă. Competiția în industria autovehiculelor cu energie nouă va fi acerbă în 2024, iar mulți producători au dispărut de pe piață anul trecut, inclusiv branduri populare precum WM Motor și Byton.
Alți producători globali au fost nevoiți să își restructureze operațiunile sau să le închidă. În octombrie, Mitsubishi Motors a anunțat că va opri producția de mașini în China, iar Honda, Hyundai și Ford au luat măsuri similare pentru a reduce costurile. Până în 2030, China ar putea rămâne cu mai puțin de 5 jucători majori pe piața mașinilor electrice. Tesla a inițiat un război al prețurilor în 2022, reducând prețurile la Model 3 și Model Y în China cu până la 9%. Această mișcare a declanșat un val de tăieri de prețuri în 2023, afectând inclusiv producătorii de mașini pe benzină. Tesla a anunțat recent o nouă reducere a prețurilor pentru modelele sale vândute în China, iar brandurile chinezești Xpeng și Li Auto au oferit și ele reduceri avantajoase pentru a atrage cumpărători.
Ofertele atrăgătoare pentru cumpărătorii din China sunt tentante, însă unele branduri nu pot menține operațiunile cu reduceri atât de mari în mod continuu. Piața chineză este suprasaturată de noi modele de mașini electrice, iar autoritățile chineze prevăd că va persista un surplus pentru o perioadă îndelungată. Președintele BYD, Wang Chuanfu, a anticipat o competiție brutală, iar președintele Chery Auto, Yin Tongyue, a declarat că industria auto intră într-o „cursă pe viață și pe moarte”. Totuși, pentru supraviețuitorii acestei lupte, viitorul nu este întunecat în totalitate, deoarece se estimează că până în 2024, cota de piață a mașinilor electrice ar putea ajunge până la 45% în China.
Sursa foto Google