Curtea Supremă a Statelor Unite a respins vineri recursul depus de rețeaua de socializare TikTok, care încerca să blocheze o lege adoptată de Congres în aprilie. Această lege prevede interzicerea aplicației pe teritoriul american.
Începând de duminică, 19 ianuarie, TikTok va fi oficial interzisă în Statele Unite, unde numără aproximativ 170 de milioane de utilizatori. Autoritățile au stabilit acest termen-limită pentru ca platforma să se desprindă de compania-mamă, gigantul chinez ByteDance, și să-și vândă operațiunile americane unui grup din SUA. Interdicția este motivată de preocupări privind securitatea națională, deoarece TikTok este acuzată că se supune legislației chineze, care obligă firmele tehnologice să colaboreze cu autoritățile în colectarea de date. Astfel, există temeri că guvernul chinez ar putea avea acces la informațiile utilizatorilor americani.
Guvernul SUA va trebui acum să impună eliminarea aplicației din magazinele mobile, ceea ce va face ca TikTok să nu mai poată fi descărcată. Utilizatorii care o au deja instalată vor putea continua să o folosească, dar fără posibilitatea de actualizare, ceea ce, în timp, ar putea duce la imposibilitatea utilizării.
Cu toate acestea, soarta TikTok în SUA nu este încă definitivă. Interdicția intră în vigoare chiar înaintea învestirii lui Donald Trump, care pare dispus să intervină pentru a salva aplicația. Presa americană relatează că fostul președinte ar putea semna un decret rapid pentru a amâna cu câteva luni termenul-limită al vânzării.
Trump și-a schimbat poziția față de TikTok începând din primăvară, după ce în 2020 a încercat, fără succes, să interzică platforma.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioadaPrecizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal. campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata