Pe 28 decembrie 1872, în București a apărut primul tramvai tras de cai?
• Acest mijloc de transport, numit de bucureșteni traivan, transgavan sau tranca-fleanca, a fost adus cu un an înainte de belgianul Slade Mernee. Acesta, împreună cu autoritățile locale, a construit și „drumul de fier american” pe care tramvaiul circula.
Sursa foto Google
• Prima linie, inaugurată în acea zi, lega Bariera Mogoșoaia de Calea Moșilor. La capetele liniei, caii erau înlocuiți pentru odihnă, iar vizitiii profitau de pauză pentru un mizilic și o cinzeacă de țuică. Caii erau bine îngrijiți și hrăniți.
• Tarifele erau de 15 bani pentru locurile pe scaun și 10 bani pentru cele în picioare. Călătoriile mai lungi de trei stații costau 40 de bani, respectiv 30 de bani.
Sursa foto Google
Curiozități:
• Controlorii purtau uniforme similare vizitiilor, inclusiv șapcă roșie.
• Cei prinși fără bilet erau obligați să plătească, dar mulți preferau să sară din mers, profitând de viteza redusă.
• Tramvaiul, cu „puterea” de doi cai, a funcționat până în 1894, când a fost înlocuit cu tramvaiele electrice.
România și tramvaiul tras de cai:
• Bucureștiul a fost al doilea oraș din țară care a introdus acest mijloc de transport.
• Primul oraș a fost Timișoara, unde tramvaiul tras de cai a fost inaugurat pe 8 iulie 1869. Timișoara a fost, de altfel, al treilea oraș din lume care a beneficiat de acest sistem, după New York (1825) și Paris (1854).
Sursa foto Google