S-a făcut anunțul oficial privind retragerea a patru licențe de televiziune din România. Compania Clever a decis să renunțe la patru dintre cele opt proiecte de televiziune pentru care obținuse licență de la CNA în 2022. Posturile de televiziune care vor fi retrase din grila de programe sunt Prima Show, Prima Wild, Prima Shop 24 și Prima Tradițional Music. Este important de menționat că acestea vor fi înlocuite cu alte programe sau canale, conform deciziilor CNA.
Acestea reprezintă patru dintre cele opt posturi TV planificate de Clever Business Transilvania, pentru care au obținut licențe de funcționare de la CNA în luna martie a anului 2022. Clever intenționa să lanseze inițial patru televiziuni suplimentare. De asemenea, în cadrul ședinței publice de astăzi, CNA a discutat solicitarea Clever Business Transilvania de retragere a acestor patru licențe.
Alina Loghin, reprezentanta grupului Clever, a comunicat membrilor CNA că grupul intenționează să lanseze aceste proiecte, dar necesită mai mult timp pentru achiziționarea echipamentelor și a conținutului necesar. În aceeași ședință, Clever a făcut și o cerere de prelungire a termenelor de lansare cu încă șase luni pentru alte două proiecte de televiziune: Prima History și Prima Food&Travel.
Clever are la dispoziție șase luni pentru a finaliza lansarea Prima History și Prima Food&Travel. Acest termen se încheie în martie 2024, iar dacă aceste două televiziuni nu vor fi lansate în acest interval de timp, licențele lor vor fi retrase de către CNA. Conform legislației audiovizuale, o televiziune are inițial un an pentru a se lansa, dar poate solicita două prelungiri, fiecare de câte șase luni. Prima History și Prima Food & Travel beneficiază acum de a doua prelungire de șase luni pentru a intra în funcțiune.
”Cele două canale, Prima History şi Prima Food&Travel sunt în linie dreaptă, însă mai avem nevoie de puţin timp pentru a le lansa. La celelalte, le avem în vedere pentru viitor, însă avem nevoie de mai mult timp pentru reuşi să procurăm şi echipamente şi conţinut”, a spus reprezentanta Clever, Alina Loghin.
Sursa foto Google
CNA a exprimat confuzia cu privire la strategia Clever și a ridicat întrebarea: “Cine este responsabil pentru strategia de dezvoltare, deoarece nu o înțelegem. Cum este posibil să obțineți atât de multe licențe, apoi să nu le puteți dezvolta și să le schimbați? Nu înțelegem ce strategie urmați.”
În replică, reprezentanta Clever, Alina Loghin, a explicat că situația nu ține de strategie, ci de faptul că, atunci când au solicitat aceste licențe și le-au obținut, nu au anticipat evenimentele majore care au avut loc în ultimii ani. Aceste evenimente au creat dificultăți semnificative în obținerea echipamentelor și a conținutului necesare. Cu toate acestea, au priorizat lansarea anumitor canale, cum ar fi Prima News și Prima Comedy, și planifică să dezvolte celelalte pe viitor.