“Banii domină totul. În curând, procesul de reconstrucție al Ucrainei, estimat la sute de miliarde de euro, este pe cale să înceapă, iar toată lumea dorește o parte din tort. Miliarde de tone de materii prime, materiale și combustibili, tot ce este necesar pentru reconstrucție, va fi aprovizionat din China, India și Țările Arabe, cunoscute ca ‘fabricile lumii’, și va fi transportat pe vase uriașe și tancuri petroliere către Ucraina. Fără România în spațiul Schengen, acest proces ar putea fi influențat semnificativ.
Vasele uriașe vor pleca din China și India, traversând Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic și mai departe prin Marea Mânecii și Marea Nordului până la Marea Baltică. Aceste nave și tancuri vor descărca containerele în porturile Europei de Vest, iar de aici transportatorii din Europa de Vest le vor duce spre Ucraina pentru a contribui la reconstrucție. Costul pe container se ridică la aproximativ 10.000 de dolari, iar călătoria pe mare și uscat durează aproximativ 80 de zile.
Cu România în spațiul Schengen, ruta ar putea suferi modificări semnificative. Vasele uriașe ar urma să pornească din China și India, traversând Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Marea Egee, Marea Marmara și Marea Neagră. Containerele ar fi descărcate în porturile Europei de Est și Turcia, de unde transportatorii din aceste regiuni ar continua transportul către Ucraina. Acest traseu ar putea reduce costurile la aproximativ 8.000 de dolari pe container și ar scurta durata transportului pe mare și uscat la circa 50 de zile.
Intrarea eventuală a României (și a Bulgariei) în Spațiul Schengen ar putea schimba în mod substanțial rutele maritime și ar putea afecta interesele comerciale evaluate la zeci și sute de miliarde. Cu toate acestea, probabilitatea ca România (și Bulgaria) să devină membre Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European este destul de mică. În această ecuație, banii par să primeze deasupra acordurilor politice, securității frontierelor sau politicii de coeziune.”
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata