noiembrie 1, 2025
img_0142-1
Get in touch with us

Izolare completă!

Tânăra, identificată drept Charlotte Leader, avea doar 23 de ani când a fost găsită fără viaţă în apartamentul ei din Bolton, Anglia. 

Vecinii au declarat că aproape niciodată nu au văzut-o ieșind din casă, iar familia nu mai avusese vești de la ea încă din septembrie 2021. 

Conform anchetei, tânăra se izolase total: nu mai răspundea apelurilor, nici mesajelor, și evitase contactul cu serviciile de sănătate mintală. 

Descoperirea șocantă!

Trupul ei a fost găsit într-o stare avansată de descompunere — mumificat, în pat, învelit în pături. 

Intrarea autorităţilor s-a făcut prin forţă, în timpul unui control de securitate. 

Cauza exactă a decesului nu a fost stabilită definitiv. Ancheta a arătat însă că nu au fost găsite medicamente, droguri sau indicii clare de sinucidere sau crimă. 

Sursa foto Google

Ultimul mesaj: „Ajută-mă”

Cea mai tulburătoare descoperire a fost identificarea ultimei interacţiuni a tinerei: un mesaj către botul de inteligență artificială ChatGPT. 

Pe 30 iulie 2024, tânăra i-a scris:

„Ajută-mă, m-am dus din nou să iau nişte mâncare” 

ChatGPT i-a răspuns (după logurile anchetei):

„Pari nesigură în privința mâncării”

La care ea a replicat:

„Este mâncarea pe care nu am vrut-o și asta e frustrant.” 

Anchetatorii au subliniat faptul că „nu existau alte conversații cu nimeni — singurul ei contact fusese cu ChatGPT”. 

Probleme adânci de sănătate mintală şi alimentaţie

Se pare că tânăra se confrunta de mult timp cu tulburări de alimentaţie, inclusiv bulimie, încă din copilărie. 

Medicul legist a declarat că izolarea ei socială s-a accentuat în timp, iar familia afirmă că „pierduse contactul” cu ea. 

Reflecţii şi întrebări..

Acest caz tragica evidenţiază câteva probleme importante: cât de vulnerabile pot fi persoanele care se izolează şi renunţă la suportul social ; ce rol au serviciile de sănătate mintală în detectarea şi intervenţia timpurie ; modul în care tehnologia şi inteligenţa artificială pot deveni, pentru unii, ultimul punct de contact — ceea ce ridică întrebarea: cât de adecvat este să înlocuim interacţiunea umană cu un chatbot atunci când cineva strigă „ajută-mă”?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *