April 12, 2025
emil-boc-metrou-cluj
Get in touch with us
Ascultă articolul


Lucrările la Metroul din Cluj-Napoca continuă să se desfășoare conform graficului inițial, în ciuda unor probleme apărute în urma alunecărilor de teren de la Florești, care au impus măsuri suplimentare de consolidare a terenului. Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a oferit clarificări referitoare la stadiul acestui proiect important, care ar trebui să fie finalizat până în anul 2031, conform estimărilor de la începutul lucrărilor.

„Metroul de la Cluj nu este un moft, este o necesitate”, a afirmat Emil Boc, subliniind că metroul reprezintă soluția de trafic considerată cea mai eficientă de către experții în transporturi, după ce au fost analizate nouă soluții alternative pentru descongestionarea traficului pe axa est-vest. „Apreciez deschiderea Guvernului României, care a înțeles problemele Transilvaniei și ale Clujului și care a arătat solidaritate în implementarea acestui proiect”, a mai spus primarul.

Referitor la stadiul lucrărilor, Emil Boc a explicat că proiectul se află în grafic, dar, așa cum se întâmplă adesea în cazul marilor proiecte de infrastructură, au apărut provocări neprevăzute. „Una dintre acestea a fost legată de terenul de la Florești, unde au apărut semne de instabilitate la un versant aflat la 50-100 de metri de zona unde urmează să fie amplasată stația. În urma unei analize tehnice, specialiștii au identificat riscurile de alunecare ale unui deal, iar pentru a preveni orice pericol, s-a luat decizia de a amplasa 90 de piloți forați, la o adâncime de 25 de metri, pentru a asigura stabilitatea terenului”, a explicat edilul.

Aceste lucrări suplimentare de consolidare au fost necesare pentru a asigura siguranța întregii infrastructuri și pentru a preveni orice pericol în timpul lucrărilor ulterioare de excavare. „Siguranța este prioritară în orice proiect de infrastructură, iar chiar dacă aceste măsuri nu erau prevăzute inițial, ele sunt esențiale pentru succesul lucrărilor la metrou”, a adăugat Boc.

În februarie 2025, primarul Clujului a prezentat imagini de pe șantierul metroului, arătând cum constructorii au fost nevoiți să efectueze aceste lucrări suplimentare din cauza alunecării terenului. Mai exact, pentru stabilizarea versantului, au fost amplasați 96 de piloți, care vor contribui la asigurarea siguranței zonei unde urmează să fie amplasate „cârtițele” – utilajele de excavare.

În decembrie 2024, fanii infrastructurii din Cluj-Napoca au postat pe rețelele de socializare imagini video cu piesele „cârtițelor” care fuseseră aduse la Florești. Acestea vor fi folosite pentru lucrările de excavație ale metroului, un proiect care va transforma complet infrastructura de transport din Cluj, reducând semnificativ congestionarea traficului din oraș.

Astfel, în ciuda provocărilor tehnice întâmpinate pe parcursul lucrărilor, Emil Boc a subliniat că metroul de Cluj rămâne un proiect esențial pentru dezvoltarea orașului și a regiunii, cu termenul de finalizare estimat pentru 2031.

Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioadaPrecizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal. campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *