Lidl Discount România, care operează rețeaua de magazine Lidl în țara noastră, a reușit să obțină un profit net remarcabil, apropiat de cel al operatorului din Polonia, chiar dacă vânzările locale sunt de două ori mai mici. Cu un profit net de aproximativ 214 milioane de euro înregistrat anul trecut, la o cifră de afaceri de 3,7 miliarde de euro, Lidl a demonstrat o performanță financiară impresionantă în România.
Sursa foto Google
Această performanță devine și mai impresionantă atunci când o comparăm cu cifrele globale ale discounterului german. Cu vânzări de 114,8 miliarde de euro și un profit net de 1,6 miliarde de euro la nivel mondial, Lidl este un jucător major pe piața de retail globală.
Cu toate acestea, este notabil faptul că piața locală din România a contribuit semnificativ la succesul global al Lidl, reprezentând mai mult de 13% din profitul net al gigantului cu profil de discount. Acest lucru ilustrează importanța piețelor regionale și capacitatea Lidl de a obține eficiență în ciuda unor vânzări locale mai mici.
Sursa foto Google
„Filiala din România a fost cea care a avut cea mai mare contribuţie la profitul Lidl în regiunea Europei Centrale şi de Est. (…) Marja de profit a urcat astfel de la 4,9% în 2021 la aproape 5,7% anul trecut. Totuşi, spre comparaţie, în 2020 (primul an de pandemie – n. red.) marja de profit net era chiar mai mare, de aproape 5,9%. Situaţia nu se repetă în alte ţări din regiune“, scrie publicaţia germană.
De la intrarea sa pe piața locală în 2011, Lidl, compania germană, a fost una dintre cele mai profitabile entități din sectorul retail – atât în ceea ce privește câștigul net absolut, cât și marja de profit. Cu toate acestea, în ciuda performanțelor sale remarcabile, marja de profit a companiei a fost sub 6% în anul trecut, semnificativ mai mică decât cea a altor retaileri din industrii precum moda sau bricolaj.
Cu toate acestea, în 2022, marja de profit a Lidl a cunoscut o creștere, întrucât câștigul net a crescut aproape de două ori mai rapid decât cifra de afaceri. Aceasta face ca Lidl să nu fie doar lider în ceea ce privește cifra de afaceri, ci și în ceea ce privește profitul pentru anul respectiv.
În ciuda inflației ridicate, consumatorii au căutat mai mult discounterii, dar lupta acerbă pentru prețuri scăzute între retaileri a avut un impact asupra rezultatelor Lidl în unele țări. În Polonia și Ungaria, două dintre cele mai importante piețe pentru discounter, profitul a scăzut. Mai mult, marja de profit a fost de 3,8% în Polonia și 2,7% în Ungaria, conform informațiilor furnizate de Lebensmittel Zeitung.
Sursa foto Google
„În principal din cauza creşterii ratelor dobânzilor, Lidl Stiftung (fundaţia care operează reţeaua Lidl de la nivel mondial, însă rezultatele din Germania şi Franţa sunt doar parţial incluse) a raportat o scădere a profitului net în anul financiar 2022/2023 (ce se încheie la final de februarie), până la 1,6 mld. euro, de la 2,1 mld. euro în anul financiar anterior“, scrie Lebensmittel Zeitung.
Sursa foto Google
Sursa foto Google
Cu peste 350 de magazine în România, Lidl domină piața locală în ceea ce privește vânzările.