Inteligența artificială un nou mod de viață pentru omenire. Sursa Foto Google
Alphabet, compania mamă a Google, avertizează angajații cu privire la utilizarea chatboturilor, inclusiv a propriului lor chatbot numit Bard, în timp ce promovează programul în întreaga lume, au dezvăluit patru surse anonime pentru Reuters, conform informațiilor furnizate de News.ro.
Grupul a sfătuit angajații să evite introducerea de informații confidențiale în chatboturile bazate pe inteligența artificială, au declarat sursele, iar compania a confirmat această politică de protecție a informațiilor, care există de mult timp.
Chatboturile precum Bard și ChatGPT sunt programe care imită inteligența umană, utilizând inteligența artificială generativă pentru a purta conversații cu utilizatorii și a răspunde la diverse solicitări. Evaluatori umani pot citi conversațiile, iar cercetătorii au descoperit că inteligența artificială poate reproduce informațiile asimilate în timpul antrenamentului, generând un risc de divulgare a datelor.
Alphabet a avertizat și inginerii să evite utilizarea directă a codului de calculator generat de chatbot, au adăugat sursele.
Într-o declarație, compania a confirmat că Bard poate oferi sugestii de cod nedorite, dar totuși ajută programatorii. Google intenționează să fie transparentă în privința limitărilor tehnologiei sale.
Aceste preocupări evidențiază modul în care Google încearcă să evite prejudicierea afacerii sale ca urmare a lansării software-ului său în competiție cu ChatGPT, dezvoltat de OpenAI și Microsoft.
În joc se află investiții în miliarde de dolari și venituri publicitare și de cloud generate de noile programe de inteligență artificială.
Avertismentele transmise de Google reflectă, de asemenea, un standard de securitate tot mai adoptat de corporații, care avertizează personalul cu privire la utilizarea programelor de chat disponibile public.
Un număr tot mai mare de companii la nivel global au implementat protecții împotriva chatboturilor bazate pe inteligența artificială, printre care se numără Samsung, Amazon.com și Deutsche Bank, au dezvăluit aceste companii pentru Reuters.
Apple, care nu a răspuns solicitărilor de comentarii, pare că a adoptat și ea o abordare similară.
Conform unui sondaj realizat în rândul a aproape 12.000 de profesioniști, inclusiv de la companii de top din SUA, aproximativ 43% dintre aceștia au utilizat ChatGPT sau alte instrumente de inteligență artificială începând din luna ianuarie, adesea fără a informa superiorii lor, conform platformei de rețea Fishbowl.
La începutul anului, Google le-a comunicat angajaților săi care testau Bard înainte de lansare să nu furnizeze informații interne, conform unui raport al Insider.
Acum, Google lansează Bard în peste 180 de țări și în 40 de limbi ca parte a unei inițiative de stimulare a creativității, iar avertismentele sale se extind și asupra sugestiilor de cod oferite.
Compania a declarat pentru Reuters că a avut discuții detaliate cu Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda și abordează întrebările autorităților de reglementare. Un raport Politico de marți a indicat că Google a amânat lansarea lui Bard în Uniunea Europeană pentru a obține mai multe informații cu privire la impactul chatbotului asupra confidențialității.
Folosirea unei astfel de tehnologii poate permite redactarea de e-mailuri, documente și chiar software, accelerând considerabil sarcinile. Cu toate acestea, aceasta poate conține informații incorecte, date sensibile sau chiar pasaje cu drepturi de autor din lucrări precum seria de cărți “Harry Potter”.
O notificare actualizată a confidențialității Google, datată 1 iunie, menționează: “Nu includeți informații confidențiale sau sensibile în conversațiile dvs. cu Bard”.
Unele companii au dezvoltat software pentru a aborda astfel de preocupări. De exemplu, Cloudflare, o companie specializată în protejarea site-urilor web împotriva atacurilor cibernetice și oferirea de servicii de cloud, a lansat o opțiune care permite companiilor să eticheteze și să restricționeze unele date de la accesul extern.
Google și Microsoft oferă, de asemenea, instrumente de conversație pentru clienții de afaceri, dar acestea implică costuri mai mari și nu absorb datele în modelele lor de inteligență artificială publice.
Setarea implicită în Bard și ChatGPT este să stocheze istoricul conversațiilor utilizatorilor, dar utilizatorii pot șterge aceste informații.
Este “logic” ca companiile să nu dorească ca personalul să utilizeze chatboturile publice în scopuri profesionale, a declarat Yusuf Mehdi, director de marketing pentru consumatori la Microsoft.
“Mai degrabă, companiile adoptă o abordare conservatoare”, a explicat Mehdi, în comparație cu chatbotul gratuit Bing de la Microsoft și software-ul lor pentru întreprinderi.
“Acolo, politica noastră este mult mai strictă”, a subliniat el. Matthew Prince, CEO al Cloudflare, a comparat introducerea de informații confidențiale în chatboturi cu “pierderea unui grup de doctoranzi în toate înregistrările tale private”.