În 2024, piața auto de lux din România a înregistrat o creștere semnificativă, cu 175 de automobile exclusiviste înmatriculate, un număr similar cu cel din 2023. Totuși, anul trecut s-a remarcat printr-un număr mai mare de modele în ediție limitată, iar 25 dintre acestea au avut un preț de cel puțin jumătate de milion de euro.
Anul 2025 a debutat spectaculos, cu livrarea unuia dintre cele mai scumpe automobile din lume – Lamborghini Sian. Acest model hibrid exclusivist, chiar și în varianta pre-owned, are un preț estimat între 2,5 și 3,5 milioane de euro. Această livrare vine după un an 2024 în care dealerii de automobile de lux din România au livrat aproape 200 de mașini premium, multe dintre ele depășind pragul de 500.000 de euro, potrivit datelor centralizate de ZF.
Ferrari, liderul absolut al pieței auto de lux
În 2024, Ferrari a fost marca cu cele mai multe automobile exclusiviste înmatriculate, atingând un număr de 65 de unități. Totodată, marca italiană a livrat cele mai scumpe modele disponibile în România – Ferrari SF90 XX Stradale și Ferrari 812 Competizione, fiecare având un preț de cel puțin 1,6 milioane de euro. În total, șase unități din aceste modele au fost livrate în România.
De asemenea, Lamborghini a înregistrat un succes important, cu șapte modele Revuelto livrate, fiecare având un preț de aproximativ 800.000 de euro, conform site-urilor de specialitate.
Creșterea interesului pentru automobile în ediție limitată
„Pentru Porsche Inter Auto România, 2024 a fost un an de creștere pentru toate mărcile de lux, datorită lansărilor de noi modele și a interesului tot mai mare al clienților pentru ediții limitate și configurații personalizate. Prin intermediul programelor Lamborghini AdPersonam, Bentley Mulliner și Porsche Exclusive Manufaktur, am oferit clienților posibilitatea de a-și crea modele unice, care nu doar că își conservă valoarea în timp, dar chiar devin și mai atractive pentru colecționari”, a declarat Alin Tapalagă, director general Porsche Inter Auto România.
Acesta a subliniat că livrarea istorică a Lamborghini Sian din această săptămână este un exemplu clar al interesului în creștere pentru mașinile super-exclusiviste:
„Această mașină nu este doar un automobil, ci o filă din istoria Lamborghini, iar valoarea sa este extraordinară.”
Automobilele de lux, investiții sigure pe termen lung
Tot mai mulți colecționari și investitori privesc automobilele de lux ca pe active valoroase, care nu doar că își mențin prețul, dar în multe cazuri se apreciază în timp. Astfel, aceste mașini nu mai sunt doar simple mijloace de transport, ci concurează la achiziție cu proprietăți imobiliare de lux sau iahturi exclusiviste.
În 2024, în România au fost realizate tranzacții cu proprietăți comerciale în valoare totală de 730 de milioane de euro, în creștere cu 47% față de 496 milioane de euro în 2023. Cu toate acestea, piața imobiliară rămâne sub media anuală a ultimului deceniu, din cauza amânării unor tranzacții importante pentru 2025.
Pe segmentul imobiliar, 40% din tranzacțiile din 2024 au vizat spații industriale, totalizând 290 milioane de euro, urmate de centre comerciale (31%) cu 225 milioane de euro, și clădiri de birouri (23%), cu 166 milioane de euro.
Piața automobilelor de lux din România continuă să crească, cu un interes tot mai mare pentru edițiile limitate și modelele exclusiviste. În același timp, aceste automobile devin investiții valoroase, rivalizând cu activele imobiliare și alte bunuri de lux. Cu livrări spectaculoase, precum Lamborghini Sian, și un număr tot mai mare de modele premium înmatriculate, 2025 se anunță un an promițător pentru segmentul auto de lux din România.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioadaPrecizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal. campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata