Pe măsură ce vehiculele electrice ieftine din China cuceresc succesul, producătorii auto de pe întreg globul resimt presiuni crescânde pentru a se adapta la această schimbare rapidă. De la reducerea costurilor la dezvoltarea de vehicule electrice accesibile, această transformare se desfășoară mai rapid decât planificaseră inițial, conform informațiilor furnizate de Reuters.
Andy Palmer, președintele startup-ului Brill Power, a remarcat că marile companii auto se orientează acum către vehicule electrice accesibile, conștiente că altfel riscă să piardă teren în fața competitorilor chinezi. Brill Power, specializată în dezvoltarea de echipamente tehnice pentru îmbunătățirea performanțelor bateriilor EV, a prezentat produse care ar putea crește autonomia vehiculelor electrice cu 60% și ar permite utilizarea unor baterii mai mici, având în vedere că bateria reprezintă cea mai costisitoare componentă a unui vehicul electric.
În contextul temerilor privind încetinirea cererii din cauza prețurilor ridicate ale vehiculelor electrice, se observă o urgență sporită pentru reducerea costurilor. Renault, de exemplu, își propune să reducă costurile de producție per vehicul cu 30% pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă și cu 50% pentru vehiculele electrice.
Stellantis, în colaborare cu grupul chinez CATL, construiește o fabrică în Europa pentru a produce baterii litiu-fier-fosfat (LFP) mai accesibile. Recent, Stellantis a lansat Citroen e-C3, un vehicul electric cu un preț de pornire de 23.300 de euro, având ca țintă competiția cu modelele electrice accesibile din China. Companii precum Volkswagen și Tesla dezvoltă, de asemenea, mașini electrice cu un preț de pornire de 25.000 de euro.
Vincent Pluvinage, șeful OneD Battery Sciences, a subliniat că reducerea costurilor devine prioritare pentru producătorii auto din Europa. Start-up-uri și companii de tehnologie, precum NXP și Siemens, contribuie la această schimbare prin dezvoltarea de tehnologii care reduc greutatea bateriilor și simplifică sistemele electronice de control (ECU) din vehiculele electrice.
Producătorii auto din SUA, beneficiind într-o oarecare măsură de subvențiile Programului american de investiții, se adaptează și ei, căutând modalități de a produce vehicule electrice mai accesibile. Ford, de exemplu, planifică să reducă costurile prin internalizarea producției de baterii și invertoare. Această cursă globală pentru vehiculele electrice mai accesibile marchează o schimbare semnificativă în industria auto la nivel mondial.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata