Tabloul „Madonna della Rosa” creat de Rafael la începutul secolului al XVI-lea a fost subiectul îndoielilor cu privire la autenticitate încă din secolul al XIX-lea. Oamenii de știință, folosind inteligența artificială, au făcut o analiză detaliată a operei și au descoperit un secret care a rămas ascuns timp de 500 de ani.
Sursa foto Google
Analiza a inclus studierea tehnicilor de pictură, nuanțelor și semnificației operei. Specialiștii au folosit tehnologia pentru a dezvălui detalii nevăzute anterior, scoțând la iveală aspecte care aruncă lumină asupra evoluției tabloului și a misterelor sale.
Această descoperire ar putea oferi o nouă perspectivă asupra creației artistice și a intențiilor lui Rafael, deschizând o fereastră în timp care permite înțelegerea mai profundă a capodoperei sale. Este un exemplu fascinant de cum tehnologia contemporană poate aduce noi lumină asupra operelor de artă istorice.
Experții de la Universitatea din Bradford au dezvăluit un secret vechi de 500 de ani privind pictura „Madonna della Rosa”. Pictând scena cu Maria, Iosif, copilul Iisus și pruncul Ioan Botezătorul, cercetătorii au folosit tehnologia inteligenței artificiale pentru a scoate la iveală detalii esențiale. Conform analizei, s-a constatat că o parte semnificativă a operei a fost realizată de maestrul renascentist, iar chipul lui Iosif nu a fost pictat de Rafael, ci de un alt artist care ar putea fi asociat cu atelierul maestrului. Această descoperire aduce o nouă perspectivă asupra creației tabloului celebru.
Sursa foto Google
Tabloul „Madonna della Rosa”, expus în Muzeul Național din Prado, Madrid, a fost supus unor analize și teste detaliate, având în vedere îndoielile privind autenticitatea acestuia. Prin intermediul inteligenței artificiale, experții au concluzionat că pictura atribuită lui Rafael nu poate fi considerată în totalitate opera sa. Comparând-o cu alte 49 de lucrări ale maestrului renascentist, s-a evidențiat că autorul real al tabloului ar putea să nu fie Rafael. Totuși, analiza a arătat că partea inferioară a operei, care prezintă o masă cu un trandafir, este consistent asociată cu stilul lui Rafael. Această cercetare se alătură altor analize tehnologice ale operelor de artă, precum „Madona Haddo” din Haddo House, Aberdeenshire.
Sursa foto Google