Financial Times analizează cum a ajuns o vedetă TikTok pro-Putin să conducă în fruntea scrutinului prezidențial din România.
„Georgescu, care îmbrățișează viziuni religioase și ultraconservatoare ce atrag atât alegătorii din mediul rural, cât și tinerii, a declarat că nu a cheltuit bani pentru campania sa, dar că a avut încredere în Dumnezeu și a reușit să obțină 23% din voturi. El a spus că interesele de afaceri externe fraudează România, forțând-o să importe alimente, în loc să își folosească propriile resurse pentru a se autosusține”, scrie Financial Times.
Conform sursei citate, succesul lui Georgescu reprezintă o dovadă clară a ascensiunii populismului de tip Trump în Europa, semnalând o schimbare importantă în atitudinea românilor față de Rusia și războiul din Ucraina. Peste o treime dintre români au susținut candidați care sunt sceptici față de Ucraina, NATO și Uniunea Europeană. Dacă adăugăm voturile obținute de Georgescu la cele exprimate în favoarea liderului AUR, George Simion, care, potrivit sondajelor, era considerat favorit la funcția de președinte în cadrul unui partid ultranaționalist, se observă o tendință clară de apropiere față de astfel de viziuni.
Publicația subliniază, de asemenea, că acest rezultat reprezintă o înfrângere semnificativă pentru candidații centriști, dintre care doi au fost prim-miniștri în ultimii ani și care s-au acuzat reciproc de corupție, gestionare defectuoasă și jocuri de culise. Aceste disputele interne le-au permis lui Georgescu să se prezinte drept un candidat radical anti-sistem, capabil să câștige încrederea electoratului nemulțumit.
Georgescu, care nu are un partid propriu, a reușit să atragă un sprijin considerabil, în mare parte datorită campaniei sale de succes pe TikTok.
De asemenea, Georgescu a fost o figură proeminentă într-un alt partid de extremă dreapta, AUR (Alianța pentru Unirea Românilor), condus de George Simion, dar a fost exclus din partid pentru pozițiile sale radicale. A fost dat afară după ce a lăudat liderii Gărzii de Fier, o mișcare fascistă din România din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, potrivit BBC.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.