Germania se confruntă cu cea mai gravă criză imobiliară din ultimele două decenii, potrivit datelor recente publicate de Asociaţia germană a băncilor (VDP). Costurile de finanţare mai ridicate şi revenirea lentă a angajaţilor la birouri au afectat puternic apetitul investitorilor, determinând o scădere dramatică a preţurilor în sectorul clădirilor de birouri.
Potrivit datelor VDP, în trimestrul patru al anului 2023, preţurile clădirilor de birouri au înregistrat o scădere anuală de 13%, iar pe întregul an precedent, declinul a fost de peste 10%, cel mai sever din 2003, când au început să fie publicate aceste date.
Directorul general al VDP, Jens Tolckmitt, a declarat: „O inversare a acestei tendinţe pe segmentul preţurilor bunurilor imobiliare nu se întrevede încă, în pofida speculaţiilor frecvente din spaţiul public. Pe moment, situaţia rămâne extrem de dificilă în 2024.”
Criza actuală afectează mai ales clădirile de birouri, în contextul în care cererea pentru spaţii de birouri rămâne redusă, dat fiind dificultăţile economiei germane şi incertitudinile legate de revenirea angajaţilor la birouri.
Pe parcursul ultimului deceniu, dobânzile scăzute au alimentat un boom imobiliar în Germania, însă majorarea dobânzilor şi creşterea costurilor cu materialele de construcţii au dus acum la cea mai mare criză imobiliară din ultimele decenii. În acest context, mai mulţi dezvoltatori au intrat în insolvenţă, iar concedierile masive din construcţii au afectat economia şi mai mult.
Situaţia rămâne tensionată și în contextul turbulenţelor globale de pe piaţa imobiliară, care afectează nu doar Germania, ci și alte țări precum China și Statele Unite. Confruntându-se cu cereri de reduceri de preţuri mai mari decât sunt dispuşi să ofere potenţialii cumpărători, sectorul proprietăţilor imobiliare comerciale din Germania se va confrunta probabil în continuare cu dificultăţi.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata