Sursa Foto/stiridecluj.ro
În ultimii 19 ani, peste 43.000 de români au pierit în accidente rutiere. Cel mai mare număr de decese a fost înregistrat în 2008, cu peste 3.000 de persoane decedate, în timp ce cel mai mic număr a fost înregistrat în 2014, cu 1.818 decese.
Pe parcursul acestor două decenii, multe lucruri s-au schimbat pe drumurile românești, dar numărul vehiculelor a crescut semnificativ, de la 3 milioane la 8 milioane.Deși s-au modernizat unele dintre drumurile importante, progresul în construirea autostrăzilor a fost limitat: în 1989 existau 113 km de autostrăzi, în 2009 ajunseserăm la 263 km, iar în prezent avem 850 km.
Iată numărul de decese din accidente rutiere în România, în anii menționați:
2001: 2.450
2004: 2.444
2008: 3.065
2011: 2.018
2015: 1.913
2018: 1.864
În fiecare an, la începutul sezonului estival, numărul de decese în accidente rutiere crește considerabil, într-atât încât televiziunile de știri au decis să nu mai difuzeze astfel de știri. Din păcate, presa auto din România se concentrează doar asupra mașinilor noi, ignorând aspectele legate de prevenție sau măcar atenționările din partea Poliției Rutiere din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, care, din păcate, intervin doar după ce românii pierd vieți.În țările civilizate, Poliția Rutieră împreună cu întreaga clasă politică susțin montarea camerelor radar, implementarea limitatoarelor de viteză în zonele cu rate mari de mortalitate și, nu în ultimul rând, patrulele de poliție cu mașini neinscripționate, deoarece aceasta este singura metodă prin care șoferii care încalcă regulile de circulație pot fi depistați.
Degeaba Ministerul Afacerilor Interne și “incoruptibilii” de la RAR fac controale sâmbătă noaptea în Piața Constituției, dacă la doar câțiva kilometri distanță oamenii mor fără nicio șansă de supraviețuire. CE TREBUIE SĂ FACĂ POLIȚIA RUTIERĂ?
În primul rând, să iasă din birouri cu celebrele radare tip pistol pentru a desfășura acțiuni în plină zi, acolo unde șoferii de obicei încalcă regulile de circulație.
Trebuie să iasă în trafic cu celebrele motociclete BMW, achiziționate tot de la “prietenul lor”, însoțite de mașini neinscripționate cu camere video. De asemenea, ar trebui să verifice împreună cu “specialiștii” de la Registrul Auto Român starea anvelopelor, deoarece aceasta este principala cauză a accidentelor mortale în cazul precipitațiilor.
Conducerea unui automobil fabricat în 2004, cu anvelope din 2010, este o crimă care merită suspendarea permisului de conducere, la fel ca și a talonului auto!
Și în final, ar trebui să încerce să nu mai aplice doar amenzi minime, deoarece România are amenzile maxime la nivelul țărilor civilizate, care din păcate nu se aplică, deoarece “românul este sărac” și o amendă ar putea să-i strice vara!?