Japonia se mândrește acum cu cel mai lung tunel cu secțiune subacvatică din lume, într-o impresionantă capodoperă de inginerie care conectează insula Hokkaido cu insula Honshu. Tunelul Seikan are o lungime totală de 53,85 de kilometri, dintre care aproximativ 23,3 kilometri străbat apele adânci ale Strâmtorii Tsugaru.
Situată la o adâncime de 100 de metri sub fundul mării, secțiunea subacvatică a tunelului Seikan reprezintă o realizare tehnologică remarcabilă, făcând acest tunel al doilea cel mai lung tunel feroviar din lume, după Tunelul de Bază Gotthard din Elveția.
Acest proiect monumental de inginerie a fost motivat de o tragedie maritimă înfricoșătoare. În 1954, taifunul Marie a scufundat cinci feriboturi care traversau Strâmtoarea Tsugaru, soldându-se cu pierderea a 1.430 de vieți. În urma acestui dezastru, Japonia a decis să exploreze opțiuni de transport mai sigure pentru traversarea strâmtorii.
Demararea proiectului a întâmpinat obstacole și întârzieri, dar în cele din urmă, construcția tunelului Seikan a început în 1971. După o perioadă lungă și dificilă de construcție, tunelul a fost inaugurat în 1988.
Costurile uriașe ale acestui megaproiect de inginerie au fost un aspect major. Estimările indică o sumă colosală de aproximativ 4,6 miliarde de dolari, iar unele surse susțin că ar putea ajunge chiar și la 7 miliarde de dolari. Indiferent de cifră, Tunelul Seikan rămâne un monument al ingineriei japoneze și unul dintre cele mai impresionante tuneluri din lume.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata