Cea mai veche stație de metrou din lume a fost deschisă pe 10 ianuarie 1863, la Londra, marcând începutul unei revoluții în transportul urban. Acesta a fost primul pas către dezvoltarea rețelelor subterane de transport care au transformat modul în care oamenii călătoresc în marile orașe. Linia inaugurală, cunoscută sub numele de Metropolitan Railway, avea o lungime de aproximativ 6 kilometri și lega stațiile Paddington (pe atunci Bishop’s Road) și Farringdon Street.
Proiectată inițial pentru a reduce aglomerația din străzile Londrei victoriane, linia a fost construită printr-un proces numit „tăiere și acoperire” (cut and cover), care presupunea săparea unor tranșee la nivelul solului, construirea tunelului și apoi acoperirea acestuia. În acea perioadă, tehnologia era destul de rudimentară, iar construcția a întâmpinat numeroase provocări, inclusiv evacuarea a sute de clădiri pentru a face loc lucrărilor.
Metroul londonez a fost deservit inițial de trenuri cu aburi, ceea ce a creat o atmosferă dificilă pentru pasageri, din cauza fumului dens și a mirosului neplăcut din tuneluri. Cu toate acestea, inaugurarea sa a fost un succes enorm. În prima zi, peste 30.000 de persoane au călătorit pe această linie, iar în primul an numărul de pasageri a depășit 9 milioane.
Această realizare inginerească a avut un impact semnificativ asupra orașului și a vieții locuitorilor săi. Metroul a oferit o soluție practică pentru transportul rapid, reducând timpul de călătorie și facilitând extinderea orașului. Londra a devenit astfel un model pentru alte orașe care au început să construiască propriile lor rețele de metrou, inspirând sisteme similare în Paris, New York și Tokyo.
Astăzi, stațiile de pe linia originală, precum Baker Street sau Paddington, păstrează un aer nostalgic, combinând elementele arhitecturale victoriene cu modernizările necesare secolului XXI. Rețeaua de metrou londonez, cunoscută acum drept „The Tube,” este una dintre cele mai extinse din lume, cu peste 400 de kilometri de trasee și mai mult de 270 de stații. Însă începutul său, la 1863, rămâne un simbol al inovației și progresului urban, demonstrând cum tehnologia și viziunea pot transforma un oraș și chiar lumea.
Disclaimer: News Cluj nu are contracte de publicitate cu nici un partid politic sau agenție guvernamentală direct sau sub forma unor campanii de informare. News Cluj consideră că aceste sume nu sunt nimic altceva decât un ajutor mascat care distorsionează piața media.News Cluj acceptă contracte cu partidele politice doar în perioada campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare fiind normală pe perioada alegerilor.
#presacurata
Precizare: Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice. Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.