Se întâmplă să doborâm jos, din greșeală, anumite produse de pe rafturile din supermarket. Mulți clienți care fac asta se panichează și se interesează imediat dacă trebuie să plătească prețul produsului spart sau vărsat pe jos ori dublul acestuia. Ei bine, chiar dacă neatenția se plătește, acest lucru nu e valabil și în supermarket.
Prin urmare, clienții nu sunt obligați să plătească produsele pe care le sparg în magazin. În cazul în care un produs cade pe podea din greșeală, nu trebuie să atribuim întreaga vină clientului.
Clienții supermarketului ar trebui să verifice dacă există bariere de protecție pentru a preveni astfel de accidente, în loc să plătească în grabă pentru produsul spart, mai ales în cazul unei sticle sau a unei caserole sparte. Potrivit standardelor privind organizarea rafturilor din magazine, trebuie să existe o anumită distanță între produse pentru a evita căderea acestora din cauza supraaglomerării. Prin urmare, există anumite norme pe care minimarketurile și supermarketurile trebuie să le respecte în acest sens.
Pentru suprafețele de până la o sută de metri pătrați, normele prevăd distanțe de 1,4 metri între produse, iar pentru cele între 100 și 150 de metri pătrați, această distanță crește la 1,6 metri. În cazul suprafețelor cuprinse între 150 și 400 de metri pătrați, distanța trebuie să fie de doi metri, iar pentru suprafețe mai mari de 200 de metri pătrați, sunt recomandate distanțe de 2,5 metri, conform redacția.ro.
În cazul unui accident în magazin, puteți apela cu încredere la Protecția Consumatorului pentru a descrie incidentul. Inspectorii pot determina cine este responsabil în astfel de situații și pot impune sancțiuni magazinului. Este important să se respecte aceste reguli pentru a preveni riscurile pentru clienți, inclusiv pericolele pentru siguranța acestora. De exemplu, o sticlă căzută din cauza proastei așezări a produselor pe rafturi poate provoca leziuni grave, atât copiilor cât și adulților.
Sursa foto Google