In timp ce sunt tari din Europa de Nord care interzic masinilor electrice sa mai mearga pe prima banda pe autostrazi sa nu incurce traficul camioanelor, in Austria au aparut primele autostrazi unde viteza maxima permisa pentru toti soferii este de 100 de km/h.Specialistii austrieci spun ca doar asa se poate favoriza achizitia de masini electrice in masa, toti soferii mergand in realitate cu 130 sau 140 de km/h iar acestea au autonomii ridicole.
Pentru a ajuta vanzarea de masini EV politicienii se gandesc sa limiteze viteza la 100 de km/h, viteza care este de obicei normala pentru o masina electrica pe autostrada.
Marea problema a acestor austrieci este ca in general masinile electrice circula pe autostrazi pe prima banda cu o viteza de 80 km/h pentru ca doar asa mai ajung la destinatie, insa in aceasta situatie incurca grav traficul de camioane care este limitat legal la o viteza maxima de 100 km/h.Oficial guvernul de la Viena da vina pe poluare si, cica daca mergi cu 100 de km/h faci o economie de 2.8 euro sau 13.7 lei pentru fiecare 100 de km parcursi pe autostrada!
In UK au aparut si zone speciale pe autostrada unde soferii de masini electrice le pot abandona pana cand vine asistenta rutiera cu un van diesel care sa-i ajute cu o incarcare de jumatate de ora pentru a putea ajunge la primul charger din zona.