April 1, 2025
img_5910-1
Get in touch with us

Atacul din școala din Otopeni a avut loc într-un context de violență școlară tot mai des întâlnit în ultimii ani, alimentat de lipsa măsurilor adecvate și de un climat de nepăsare. Un elev, victima bullyingului, a fost agresat de un coleg mai mare, iar în momentul în care a cerut ajutorul paznicului școlii, acesta i-ar fi ignorat rugămintea de a interveni. Frustrat și disperat, băiatul a ales să își facă singur dreptate, recurgând la un cuțit pe care l-a folosit pentru a se apăra.

Deși rana provocată colegului său a fost superficială, incidentul a șocat comunitatea locală și a atras atenția autorităților, care au deschis o anchetă. Adolescentul este acum cercetat de poliție, iar incidentul a stârnit dezbateri aprinse despre eficiența măsurilor de prevenire a violenței în școli și despre responsabilitatea personalului din instituțiile educaționale de a proteja elevii.

Sursa foto Google

Ministerul Educației a reacționat rapid, anunțând că va căuta soluții pentru a combate violența în școli, mai ales în condițiile în care bullyingul a devenit tot mai răspândit. Mulți consideră că un climat educativ sănătos depinde nu doar de măsurile de prevenire, ci și de implementarea acestora, dar și de faptul că agresorii trebuie să simtă că există consecințe clare pentru comportamentele lor.

Conflictul dintre un elev de clasa a șasea și doi de clasa a opta de la Liceul Ioan Petruș din Otopeni ar fi avut loc în curtea școlii, în timpul pauzei. Elevul mai mic ar fi fost agresat de colegii mai mari și, dorind să se răzbune, a recurs la violență.

„Am auzit că s-au certat și că cel mic, elevul de clasa a VI-a, a scos un cuțit și l-a tăiat pe cel de clasa a VIII-a”, spun câteva eleve. În prima fază, elevul ar fi cerut ajutorul paznicului pentru a scăpa de agresiunile colegilor mai mari, însă persoana responsabilă de siguranța elevilor nu ar fi intervenit. Astfel, minorul a simțit că nu mai are altă opțiune decât să își facă singur dreptate, folosind un cuțit.

Sursa foto Google

„Paznicul, care era mai nou la noi, nu și-a dat seama ce se întâmpla. Nu a explicat clar ce voia, doar a intrat într-o zonă unde nu ar fi trebuit, iar elevul a ajuns în sala de clasă fără ca să se întâmple ceva grav”, spune Viorica Hera, directorul Liceului Ioan Petruș din Otopeni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *